Keymetrics

Projektledare Digitalisering till Kia Motors

Är du van vid att leda projekt inom digitalisering? Vill du vara med och optimera transformationen av en traditionell bransch till att få den modern och digital? Då har Kia Motors den perfekta tjänsten för dig!

I rollen som Projektledare kommer du att vara en viktig spelare i Kias digitaliseringsprocess som skapar förutsättningar för framtidens bilbransch.

Om tjänsten

I rollen som Projektledare för Digitalisering kommer du att vara med och utveckla Kia:s digitala köp- och ägarresa. Ditt ansvar är att skapa en sömlös digital kundupplevelse, från första kontakt online till provkörning, offert, köpeavtal, bokning och service. En annan viktig del i digitaliseringen är att driva projekt som optimerar integrationen mellan Kia, samarbetspartners och återförsäljare.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Projektledare för Digitalisering ska du ha bred erfarenhet av projektledning och gärna med stort kundfokus. Du ska ha tidigare erfarenhet av operativ ledning av projekt där du specificerat delområden, skapat projektplaner, fördelat resurser, avrapporterat samt agerat som kravställare både internt och externt.

Några av de erfarenheter och kompetenser som krävs för rollen är;

  • Erfarenhet av digitalisering, gärna från en traditionell bransch
  • Stor förståelse för kundresan och kundens perspektiv
  • Vana att leda och definiera projekt inom många olika områden där både interna och externa parter är involverade.
  • Analytisk kompetens för att kunna ta fram planer och strategier som utvecklar köp- och ägarresan digitalt
  • Förmåga att initiera, optimera och prioritera mellan olika projekt

Tycker du att rollen som Projektledare på Kia Motors låter intressant? Här hittar du mer information om tjänsten samt skickar in din ansökan!

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
“Smidig betalning online kritisk för mediehusens överlevnad”