Keymetrics

Capgemini köper svenska Advectas

Anil Agarwal

Advectas blir en del av affärsenheten Capgemini Insights & Data, som fokuserar på data, analytics och AI.

Förutom att stärka sin lokala närvaro så får man även tillgång till globala resurser. Fler än 400 konsulter kommer lokalt att serva den skandinaviska marknaden, och totalt arbetar omkring 16 000 konsulter inom området.

Advectas, som är en välkänd aktör på den svenska marknaden, har de senaste 13 åren byggt upp en gedigen kompetens inom analystjänster genom kompetenta medarbetare och en stark kundbas, kommenterar Anil Agarwal, Skandinavien-chef på Capgemini (på bild). Utöver likheter i kultur och kunder kommer Advectas att bidra med en ökad närvaro i både Sverige och Danmark, expertkunskap inom dataanalys, samt relationer med innovativa partnerorganisationer inom business intelligence. Jag ser fram till att välkomna Advectas team till Capgemini.

”Tillsammans med Capgemini är vårt mål att vara den främsta aktören inom Data, Analytics och AI i Skandinavien,” skriver Advectas i ett pressmeddelande.

Här kan du läsa mer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Mobila plånböcker kommer att ta över onlinebetalningarna om tre år