Keymetrics

Nu ska Youtube ta över e-sporten

Om du vill nå den yngre generationens gamers ska du i framtiden inte behöva köpa marknadsföring på Twitch, Mixer eller andra kanaler. Youtube tänker bli en one-stop-shop för allt vilken inkluderar gamers.

Youtube har gått in i ett avtal med Activision Blizzard för att få exklusiva sändningsrättigheter för deras samtliga e-sporter som Call of Duty League och Overwatch League.

Youtube tog rättigheterna från Twitch som tidigare var partner till Activision.

Om det här partnerskapet går bra kommer Youtube trycka på gaspedalen för att få över de andra spelbolagen till sin plattform. Och oj, då blir Youtube inte bara stor, utan megastor. För Google blir det en vinstaffär när visningarna ökar och målgrupperna spenderar ännu mer tid på deras plattform.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Vilken MarTech kan du inte leva utan?