Keymetrics

Här är de populäraste klippen på TikTok

Bild: TikTok

Appen TikTok släppte nyligen TikTok Top 100 som visar de mest populära klippen under 2019.

TikTok, tidigare känd som Musical.ly, är en app där användarna skapar och delar korta videoklipp. Appen grundades år 2016 av det kinesiska företaget Byte Dance och har för närvarande mer än 500 miljoner aktiva användare i 150 länder. Varje dag laddas det upp mer än 13 miljoner videoklipp. Vill du veta mer? Missa inte vår guide där vi förklara hur TikTok fungerar och varför du som digital marknadsförare bör ha koll på den.

Här är de mest populära klippen på TikTok år 2019

 – Mest virala klipp –

@daviddobrik – David Dobrik and Nick Uhas’ crazy take on Elephant Toothpaste.

@daviddobrikWorld record experiment♬ original sound – daviddobrik

– Bästa meme –

#POV

@symplisamPOV: What my beauty blender sees when I’m in a hurry. #pov #foryou #makeup♬ original sound – symplisam

– Bästa artist –

Lil Nas X

@crusoe_dachshundYour dream car, what is it?! 😎😬 #foryou #oldtownroad #dogs #cars #letsride♬ Old Town Road (Remix) – Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus

– Bästa kändis –

Will Smith

@willsmithMy bad, I need a chiropractor.♬ TRNDSTTR (Lucian Remix) – Black Coast

– Bästa creator –

@zachking

@zachkingDo you see the glass as half full or half empty?? #perspective #magic♬ Glass Half Full Zach King – zachking

– Bästa djurvideo –

A pro chicken hunter, who was saved from a cage, gets the best birthday gift – @strykerthecat

@strykerthecatHappy birthday to ME! I’m 5 years old now!! 😼😺😼❤️😺😼❤️ #strykerthecat #halloweendiy #riseandshine #layerup #cats #thisisme #italy #israel♬ original sound – strykerthecat

– Bästa kreativa klipp –

Face Zoom 

@eliottbrownMy Grandpa’s smile at the end 😭😭😭#tiktok

♬ Ymca – Party City

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
2020 är året marknadsförare satsar på varumärkesbyggande