Keymetrics

Globala annonskakan ökar under 2020 avslöjar ny rapport

I en ny rapport från Dentsu Aegis Network beräknas den globala annonsaffären att öka med 3,9 procent under 2020. En markant ökning från 2,6 procent under 2019.

Prognosen baseras på att det sker flera events under året som lockar annonsörer. Olympiska spelen i Tokyo, amerikanska valet och UEFA.

I Europa finns det dock mörka moln. Speciellt över länderna Tyskland, Spanien och Italien som ser annonserna sjunka med 1,5 procent, 1,3 procent och 0,1 procent.

Ett land som går mot strömmen rejält är Indien vars annonsaffär väntas öka med hela 10,9 procent.


Behöver du Content eller hjälp med att korrekturläsa? Vi som skriver här heter Karlssons Textbyrå. Här kan du läsa mer om vad vi kan göra för ert företag.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
TikTok vill locka annonsörer med Snapchat-funktioner