Keymetrics

200 martechföretag ställer sig bakom initiativ om öppna data

Deltagarna i Platform of Independents har som mål att skapa öppna martech-lösningar som gör det möjligt att arbeta över alla system och inte tvingas ha data i silon.

Initiativtagarna är tio företag som fått med sig 190 företagsmedlemmar som alla ställer sig bakom Platform of Independents. Hela projektet leds av medgrundaren av Segment Peter Reinhardt. Andra deltagare inkluderar Airship, Amplitude, Iterable, Mixpanel, Outreach, Pendo, Radar och Tray.io.

Huvudmålet är att tillsammans göra det möjligt för CRM-användare att fritt kunna dela data mellan sina egna tekniklösningar och partners. Här är deras tre löften – att skapa en värld där:

  • A world of choice, where businesses are free to build a technology stack with the tools that they need, not just the one their CRM suite has chosen for them.
  • A world of flexibility, where data can be used across every department to exceed customer expectations, not just in sales and marketing.
  • A world of opportunity, where every business can have the technology and ability to be customer-first.

Här kan du läsa mer om projektet.

Behöver du Content eller hjälp med att korrekturläsa? Vi som skriver här heter Karlssons Textbyrå. Här kan du läsa mer om vad vi kan göra för ert företag.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Vad driver konsumenternas e-handelsbeteende?