Keymetrics

Vi vill ha upplevelser i julklapp

Vi svenskar vill helst ha upplevelser i julklapp.

Killarna har betydligt mer prylfokus på sin önskelista och tjejerna är mer öppna för välgörenhetsdonationer. Det visar en ny SIFO-undersökning framtagen på uppdrag av PayPal.

Att välja julklapp till sina nära och kära är en stor utmaning varje år: det ska vara personligt och önskvärt, men också en överraskning. Att ge personliga gåvor och upplevelser fungerar alltid bra – biljetter till en önskad konsert, ikonisk teaterföreställning eller en romantisk resa är något man enkelt kan planera och köpa online även via sin smartphone utan att riskera att presenten avslöjas före julafton. Det är intressant att vår undersökning visar samma sak: biljetter till teater, film, sport eller andra evenemang verkar vara vad de flesta skulle uppskatta att få som julklapp i år, säger Jonas Breding, Nordenchef för PayPal.

Här är allas önskelista:

1. Biljetter, 34%

2. Resor, 23%

3. Böcker, 22 %

4. Mat och dryck, 17%

4. Hem och köksutrustning, 17%

5. Elektronik, 15%

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Facebook ökar antalet användare till 2,45 miljarder