Keymetrics

Två ägg: Vad hände med Adblockers?

Ett tag var Adblockers, eller reklamblockerare, högst populärt att prata om i möten med annonsörer och medier. Nu har det fallit i skymundan för ett större monster.

Sunny: Varför snackar ingen längre om Adblockers? Är det inte längre en grej?

Benedict: Googlade och ser att det är fortfarande över 30 procent som har en Adblocker. Men det är ju på desktop och numera pratar man bara om mobilen och där är det inte lika vanligt att blockera. Och sen har problemet med tredjepartskakorna dykt upp och då orkar man inte prata om båda samtidigt.

Sunny: Men med Adblockers på desktop och tredjepartskaksdöden så är ju siffrorna helt galet.

Benedict: Jo, så är det men det är som sagt för mycket att ha koll på samtidigt. Det går ju att gräva det här hålet hur djupt som helst, men till vilken nytta. Bättre att fortsätta hålla varandra hand och ignorera problemen.

Sunny: Men då lurar man ju sig själv hela tiden. Vem vill ha det så?

Benedict: Just nu verkar det som att alla vill det eftersom kakdöden är det stora monstret som kommer att göra livet skitjobbigt under 202o.

Sunny: Och jag som trodde att 30 procent har Adblockers var jobbigt. Skål!

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Pixabay
Här är gratistjänsterna som är bättre än TT Stockfoto