Keymetrics

Tittartapp för Kalle

Trots att våra medievanor är under förändring är det ett program som lockar miljontals barn och vuxna framför TV-rutan.

Kalle Anka och hans vänner drog i år en publik på 3 340 000 TV-tittare på julafton. Programmet tappade tittare jämfört med tidigare år.

Vi ser att det är en stark tradition att samlas kring Kalle på julafton. Man sitter och tittar tillsammans hela familjen och så för man traditionen vidare till sina barn, detta trots det stora medieutbud som vi har idag, säger Karina Malmsten, MMS.

År Genomsnittligt antal tittare

2019

3 340 000

2018

3 775 000

2017

3 859 000

2016

3 734 000

2015

3 439 000

2014

3 706 000

2013

3 560 000

2012

3 885 000

2011

3 495 000

2010

3 355 000

1994

3 225 000

Vi ville lägga upp bilden från pressmeddelandet men det känns som att TT då kommer och delar nya böteslappar. Så vi vågade inte. Istället publicerade vi en bild från Pixabay.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
TikTok vill locka annonsörer med Snapchat-funktioner