Keymetrics

Hon tar över IAB Sverige Task Force Programmatic

Den programmatiska handeln står idag inför många utmanade frågor. Nu tar IAB:s Task Force Programmatic nästa steg i att driva frågorna framåt.

Med över 15 års erfarenhet och expertis inom digital marknadsföring tar Ulla van Berkum över rollen som ordförande för Task Force Programmatic.

Det är viktigt att vi fortsätter driva utvecklingen framåt och att vi bidrar till ökad kunskapsnivå inom branschen, framför allt på annonsörssidan. Programmatic är en betydande beståndsdel i hela ekosystemet för marketing automation och inhousing, som i sina olika former kommer att fortsätta växa. På sikt innebär det många stora förändringar för vår bransch, kommenterar Ulla van Berkum, Senior Account director, Adform.

Task Force-gruppens  huvuduppgift är att utbilda, ena och informera branschen på ett så oberoende och transparent sätt som möjligt. För IAB är de legala frågorna för programmatisk handel av högsta prioritet. Det är avgörande för hur reglering kommer att påverka den programmatiska handeln framöver.

“Det är otroligt roligt och en stor ära att axla denna roll. Jag har suttit med i Task Forcen i över fyra år och ser en del möjligheter till att förändra vissa arbetssätt eller vad Task Forcen ska leverera, både i form av material men även andra betydande komponenter” avslutar Ulla van Berkum.

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu kan du läsa Google Nyheter på både svenska och engelska