Keymetrics

Här är finalisterna i Årets Marknadschef 2019

Årets Marknadschef 2019

Nu står det klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelse Årets Marknadschef 2019.

Samtidigt koras även Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa för 2019.

Årets Marknadschef delas ut till en person som med ett framgångsrikt och innovativt ledarskap har medfört till ökat förtroende för företagets varumärke och utomordentliga affärsmässiga resultat.

Finalister Årets Marknadschef 2019

Christian Cabau, Klarna
Johan Fernstedt, Unionen
Pino Roscigno, Stadium
Sarah Frelin Ekvall, Arken Zoo

Kriterierna för att kunna få utmärkelsen av Marknadsföreningen Stockholm är:

  • Dokumenterat resultat mellan affärsresultat, person och funktion
  • Ledarskapsegenskaper
  • Personlig prestation; kopplat kreativitet till affärsmässighet och nytänkande
  • Har medfört ökat förtroende för företagets varumärke
  • Etiskt och moraliskt förhållande i kommunikationsdiscipliner

Ser fram emot att skriva om vinnaren den 5 februari nästa år. Tills dess får vi alla spekulera vem som tar hem det.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Passa på att lära dig något nytt