Keymetrics

En bot ska hjälpa anställda att prata väl om bolaget

Som anställd på Facebook måste man svara på alla möjliga frågor från nära och kära. Speciellt under julledigheten. Därför har Facebook utvecklat en bot som ska hjälpa till att ge rätt svar.

Enligt en artikel på Mashable heter boten Liam och ska hjälpa anställda på Facebook att svara på svåra frågor från nära och kära, eller andra nyfikna. Vad hände egentligen under Cambridge Analytica-skandalen? Varför kan vem som helst ha annonser på Facebook? Vilken moral har ni egentligen på Fejjan? Och så vidare.

Här är några svar som Liam ger när en anställd ställs inför känsliga frågor:

-Facebook consults with experts on the matter.

-It has hired more moderators to police its content.

-It is working on A.I. to spot hate speech.

-Regulation is important for addressing the issue.

Enligt New York Times är det inte första (eller sista) gången som anställa på Facebook fått så kallade ”talking points” från bolaget.

Här kan du läsa mer.

Behöver du hjälp att korrekturläsa en text? Vi på Karlssons Textbyrå korrekturläser och språkgranskar alla typer av text – pressmeddelanden, rapporter, CV och mer. Kontakta oss för en offert!

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Juryn för Årets Marknadschef 2019 är utsedd