Keymetrics

Annonsinvesteringar på Stories ökar 70 procent

Analysföretaget Socialbakers har jämfört annonsintäkterna på Facebook och Instagram. Allt fler annonsörer väljer numera att lägga sina kampanjer på Instagram Stories.

Det visar sig att annonsinvesteringarna på Instagram Stories har ökat med 70 procent jämfört med föregående år. Intäkterna står för 10 procent av Facebooks totala annonsintäkter i slutet av Q3 2019.

Här är det framförallt kategorin ”Ecommerce” som ökar snabbast. Kategorin är idag högst rankad på Facebook och andra på Instagram i antalet interaktioner. På Instagram är det ”Fashion” som är störst och står för 31,9 procent av interaktionerna under Q3 2019, en ökning med 3 procent från Q2.

Användningen av hastags# har ökat med 60 procent under Q3. Enligt analysen från Socialbakers är det företaget Walmart som rankas som det varumärke som associeras mest med influencers med 1.370 omnämningar från 856 influencers. Walmart försöker på alla sätt konkurrera med Amazon i USA.

Vi som skriver här heter Karlssons Textbyrå och vi skapar effektiv kommunikation med text. Här kan du läsa mer om vad vi kan göra för ert företag.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Jukka Ruuska tar över på Nordic Morning Group