Keymetrics

Två ägg diskuterar: Anslutningsavgifter

Anslutningsavgifter för digitala tjänster borde vara förlegat, men vissa bolag försöker in i det sista.

Sunny: Jag blev kund hos Telenor för några veckor sedan. Fick första fakturan idag och då har de lagt på en anslutningsavgift på 200 kronor.

Benedict: Är inte det normalt?

Sunny: Jo, och det är min poäng att det är just normalt. Jag blir ju ansluten i butiken av killen bakom disken. Det tar inte ens 1 minut och sen själva principen att jag ska betala för att bli kund. Tänk om något annat bolag gjorde så?

Benedict: Du menar om Åhléns tog betalt 20 kronor för att du ska få betala i kassan? Eller om Netflix tog betalt för att du ska signa upp dig för att bli medlem och få betala för ditt abonnemang, som en för-betalning typ?

Sunny: Ja, exakt så! Det är ju helt galet att de kan smyga in den kostnaden år 2019. Känns sjukt förlegat.

Benedict: Telekombolag är ju inte direkt kända för att vara moderna.

Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss. Samtidigt hjälper du oss att hålla igång den här sajten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
AI-mognaden är låg tycker chefen