Keymetrics

Stories är det heta annonsformatet hos Facebook

När Facebook släppte sin kvartalsrapport fick vi veta att av de 7 miljoner annonsörer som investerar i Facebook är det 3 miljoner som satsar på Stories.

Facebook har också ökat antalet annonsvisningar med 37 procent och minskat annonskostnaden med 6 procent. Tillväxten var främst bland annonser i Facebook Nyheter, annonser i nyhetsflödet, annonser i flödet på Instagram och sen då Stories.

Antalet annonsörer som satsar på Facebook ökar hela tiden och de som vill sticka ut väljer Stories som format.

Totalt annonseras det för 17,4 miljarder dollar på Facebook under senaste kvartalet, vilket är en ökning med 28 procent.

Här kan du läsa Facebooks kvartalsrapport.

Vi som skriver Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter är det bara att kontakta oss.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
En av de hetaste trenderna inom sök