Keymetrics

Salesforce ID samlar all kunddata till en vy

Bild från Salesforce konferens in Stockholm

Salesforce har lanserat Salesforce ID och en helt ny grupp av tjänster vars syfte är att skapa en enhetlig bild av kunden. All data samlas in med ett unikt ID med Customer 360 Truth.

Tjänsten heter Customer 360 Truth och kombinerar data från försäljning, kundtjänst/support, marknadsföring, handel och andra enheter som bidrar till att man får en helhetsbild av kunden. Varje kund får ett Salesforce ID som kan användas i alla led.

Även inkluderat i datamängden är tidigare kontakter och valda preferenser.

Salesforce Customer 360 Truth tas fram med Cloud Information Model, en modell som bygger på open source med teknik från Mulesoft som grundplattform.

Det här ingår i Salesforce Customer 360 Truth:

  • Customer 360 Data Manager
  • Salesforce Identity for Customers
  • Customer 360 Audiences
  • Privacy and Data Governance

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Solita och Ferrologic går samman efter uppköp