Keymetrics

När Apple satsar på integritet så menar de verkligen allvar

Apple Privacy Showcase
Bild: Apple

Att Apple skulle vara den som tog tag i  integritetkrisen på allvar hade nog inte många vågat sia om för bara några år. Men nu har de klivit upp på pallen och det med råge.

Privacy is a fundamental human right. At Apple, it’s also one of our core values. Your devices are important to so many parts of your life. What you share from those experiences, and who you share it with, should be up to you. We design Apple products to protect your privacy and give you control over your information. It’s not always easy. But that’s the kind of innovation we believe in, skriver Apple.

Apple vill själva visa upp vilka åtgärder de tar för att skydda sina användare från kakor, spårning, geo-lokalisering och mer på sin sajt som de kallar för Apple Privacy. Där kan du läsa mer om hur de skyddar dig mot mätningar i Safari, hur de tar bort dina kartvisningar efter att du är klar, hur de förhindrar delning av ditt nyhetsläsande och mycket mer.

Här kan du ta del av deras showcase och se hur Apple skyddar dig.

Nu är bara frågan – när kommer Google att göra samma sak?

Jag siar att det kommer att ske när Google är klara med sina nya mätning som inte använder kakor. När den sista spiken är satt i den metoden kommer Google att ta samma drastiska väg som Apple. Och då kommer alla annonsörer att hamn helt utanför jättarnas integritetsmurar.

Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu börjar Instagram dölja likes i alla länder