Keymetrics

Målgruppsanpassad kommunikation gav resultat

Satsningen e-handel med en ny strategi, ökad och målgruppsanpassad kommunikation i fler kanaler har gett resultat.

Autoexpertens e-handel slog rekord under oktober månad med en ökad omsättning om 463 procent jämfört med samma period förra året.

Även antalet besökare i webbshopen ökade med 65 procent och antalet besökare på själva webbplatsen autoexperten.se ökade med 22 procent.

Vi är bara i början av vår e-handelsresa. Att skruva på erbjudandet, öka kommunikationen och finslipa kundservicen har gett resultat. Rekordet för oktober visar att vi är på rätt väg, säger Jonas Andersson, marknadschef för digitalt och analys på KG Knutsson AB som äger Autoexperten.

Hur har ni jobbat med er satsning för att lyckas?

Vi har bland annat jobbat med att justera priserna, a och b-testat kommunikationen och ökat användarvänligheten på webbplatsen, svarar Susanne Snäll från Autoexperten.

Vilka tre tips skulle du vilja dela med dig av till andra som satsar?

1 – Sätt ett offensivt mål och jobba hårt för att nå det. 2 – Se till att ha ett dedikerat och engagerat e-handelsteam. 3 – Öka och anpassa kommunikationen till fler målgrupper och kanaler.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Hjälp oss att nå 4.000 prenumeranter!