Keymetrics

Instagram kopierar TikTok

Vi behövde inte hålla andan länge innan Facebook kopierade rivalen TikTok. Funktionerna som finns i den kinesiska appen börjar nu dyka upp i Instagram.

Först ut att få TikTok-liknande funktioner är användare av Instagram i Brasilien.

Du har 15 sekunder på dig att spela in dina coola dance moves med Instagram Reels. Sen sprider du dina klipp i Stories eller som meddelande. Om du delar publikt hamnar klippen även i Explore. Har du då tur placeras du i Top Reels.

För Instagram kommer det här bli en höjdare då man redan har en annonsaffär i både Explore och Stories. Desto fler visningar desto nöjdare annonsörer.

Så här ser det ut när du använder Instagram Reels:

Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss. Samtidigt hjälper du oss att hålla igång den här sajten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
LinkedIn lanserar Events för träffar IRL