Keymetrics

”Hey Einstein” – Salesforce satsar på röststyrning

Salesforce lanserar röststyrning till Customer 360.

Förra året på Dreamforce 2018 introducerade Salesforce Einstein Voice Assistant, vilket gjorde att säljare kunde prata med Salesforce. Med Einstein Voice Assistant kan rutinmässiga CRM-transaktioner likt att skapa eller uppdatera kundregister, få personliga dagliga informationsmöten och utforska instrumentpaneler göras samtidigt.

Nya Einstein Voice Skills gör det möjligt för utvecklare och administratörer att bygga anpassade röstdrivna funkttioner för alla appar.

Röststyrning är en enorm förändring för branschen och kommer att ha en lika stor påverkan i företag som det har haft i våra hem. Med Einstein ger Salesforce röststyrningsmöjligheter till varje företag och ger alla en intelligent och pålitlig guide på jobbet, säger Bret Taylor, produktchef på Salesforce.

Service Cloud Voice integrerar telefoni i en enhetlig agentkonsol, vilket gör att Einstein kan erbjuda rekommendationer i realtid för att förbättra serviceupplevelsen. Einstein Call Coaching kan hjälpa chefer att hitta trender inom konversationsdata och optimera varje kundsamtal.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Priset till årets tillväxtmotor går till… Salesforce