Keymetrics

Här är teamet bakom CDONs nya varumärkesidentitet

Bild: CDON

CDON som vill ta marknadsposition som Nordens ledande marknadsplats rullar ut en ny varumärkesidentitet. Då varumärkeskännedomen är hög är målet med den nya identiteten att stärka tydligheten och bidra till en enhetlig kommunikation.

Den nya varumärkesidentiteten har tagits fram tillsammans med designbyrån Neumeister. Neumeisters uppdrag har varit att stärka CDONs visuella identitet och varumärke. Tillsammans har de valt att behålla namnet CDON, men att förnya varumärket med en ny meningsfull identitet.

Peter Neumeister, Creative Director på Neumeister, kommenterar samarbetet med CDON:
“Det har varit fantastiskt spännande för oss på Neumeister att få lägga grunden i att stärka varumärket CDON med en ny identitet och ett långsiktigt kommunikationskoncept. CDON är en lyhörd och progressiv uppdragsgivare som både utmanat sig själva och oss under processens gång, vilket lett till ett väldigt lyckat samarbete. Vi ser fram emot att få se slutresultatet rullas ut.”

Här är teamet bakom:

Från CDON:
Henrik Jarl, CMO
Pelle Bergkvist, Head of Design
Shima Svensson, Marketing Operations Manager
David Olhed, CCO
Jens Hagert, SEM Specialist

Från Neumeister:
Peter Neumeister – Creative Director
Karolina Ekstrand – Produktionsledare
Anna Dormer Volgsten – Designer
Tor Weibull – Designer
Niklas Brunner – Designer
Björn Kongslöv – Originalare

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Syftet med din text är viktigt för SEO