Keymetrics

Google väljer Clas Ohlson för shop-in-shop

Google har öppnat en shop-in-shop i butiken på Drottninggatan i Stockholm. Clas Ohlson blir därmed bland de första i världen att stå som värd för Googles nya shop-in-shop-koncept.

Det är inspirerande för oss att vara bland de första i världen med detta nya koncept. Jag tror att det kommer gynna alla butiksmedarbetare som får ännu bättre koll på smarta hemmet-produkter och framförallt Google. Det är en trygghet att det finns specialutbildad personal på plats att fråga och lära sig av. Ju bättre förståelse vi har på produktegenskaperna desto lättare är det att förklara kundnyttan och värdet av vad vi säljer, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson

Det smarta hemmet har vuxit otroligt mycket och fortsätter att växa. Genom det nya shop-in-shop-konceptet vill Google och Clas Ohlson visa kunden att det inte behöver vara så krångligt att komma igång och förenkla sin vardag med hjälp av smarta produkter. Tillgänglighet för kunden är allt, säger Morten Grundtjernlien, ansvarig för Google Store Operations i Norden.

Googles shop-in-shop på Drottninggatan är öppen sedan några dagar och kommer att finnas kvar tillsvidare.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Maximera försäljningen under fjärde kvartalet med Facebook-annonsering