Keymetrics

Franska undersökningsjätten Médiamétrie lanserar poddmätningar

Franska undersökningsbolaget Médiamétrie är känt för att ligga långt fram i utvecklingen och lansera stora projekt.

Senast har man valt att ta tag i mätningar för catch-up radio och podcasts.

De nya mätningarna inkluderar antal lyssnare, antal lyssningar och lyssnarprofiler, baserat på en nationell panel om 3.000 individer som är 13 år eller äldre.

Panelisterna lämnar ifrån sig data varje dag med hjälp av en portabel apparat för ljudupptagning som fångar upp vattenmärkning.

Mätningarna ska komplettera eStat Podcast som lanserades redan 2009 och samlar in data för antalet nedladdningar av poddar.

This new measurement plugs a genuine gap in the market. Catch-up programmes and podcasts are now commonplace. These listening practices go beyond live programmes to form part of an extended audio universe. Médiamétrie supports these practices and offers an unprecedented and complementary measurement of existing devices, förklarar talesperson för Médiamétrie.

Varför skriver vi om franska undersökningsbolag?

Det är alltid bra att ha koll på vad som händer runt om i världen. När Médiamétrie kastar sig in i något brukar det bli ringar på vattnet även i Sverige.


Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss. Samtidigt hjälper du oss att hålla igång den här sajten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tips: Så kan e-handlare sticka ut under julhandeln