Keymetrics

Facebook lanserar helt ny logga

Facebook vill att fler användare och annonsörer ska förstå att de också äger Instagram, WhatsApp och Oculus. Därför har Facebook tagit fram en helt ny logotyp som ska göra det mycket enklare.

Loggan som bara använder versaler och en strategisk färgskala ska fånga tjänsternas olika färger och implementeras i alla appar och sajter. Från Instagrams lila till WhatApps gröna.

We started being clearer about the products and services that are part of Facebook years ago, adding a company endorsement to products like Oculus, Workplace and Portal. And in June we began including “from Facebook” within all our apps. Over the coming weeks, we will start using the new brand within our products and marketing materials, including a new company website, förklarar Facebook.

Så här kommer det att se ut på Instagram:

Här kan du se alla logotyper:

Vi som skriver Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter är det bara att kontakta oss.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Första kampanjen för Google Pay Pass