Keymetrics

Facebook begränsar antalet annonser på sidor

Facebook tänker begränsa antalet visade annonser på sidor med start nästa år.

Facebook har redan tagit fram en ny version av Marketing API som inkluderar Ad Volume API vilken visar hur många annonser som visas på en sida (page).

Med start nästa år kommer Ad Volume API även visa hur många annonser en sida får ha samtidigt. Tanken är helt enkelt att sidor inte ska bli nedlusade med annonser á la kvällspressen och att varje annonsör ska få en bättre möjlighet att synas.

Som skrivet kommer ändringarna inte att implementeras förrän nästa år, men det är ju alltid bra att ha ett litet försprång.

Här kan du läsa mer från Facebook.

Vi som skriver Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter är det bara att kontakta oss.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är teamet bakom CDONs nya varumärkesidentitet