Keymetrics

Bilder och intervju från MeasureCamp Stockholm 2019

MeasureCamp attraherade många av Sveriges och Europas vassaste analytiker för en hel dag fylld med diskussioner, nätverkande, mingel och mat.

Dagen sponsrades av Adobe, Precis Digital och Esatto.  Curamando & Conversionista stod för lokalerna.

Vi pratade med Chris Beardsley som varit med att organisera konferensen.

Hur var konferensen?

Eventet blev väldigt lyckat. Över 100 data och analytics specialister offrade upp sin lördag för att komma till Stockholm för Sveriges första MeasureCamp. Deltagarna kom från över hela Europa samt till och med San Francisco.

Vad avhandlades under dagen?

Dagen innehöll presentationer, diskussioner, mingel och god mat. Ämnen varierade mycket med allt från olika förslag på hur man som site ägare ska agera nu när kakor hanteras annorlunda i vissa webbläsare till machine learning och data science men även en del implementation och mycket mer.

Vad tyckte deltagarna?

Feedbacken har varit bra men självklart siktar vi på att eventet ska bli ännu bättre tills nästa år.

Bilder från MeasureCamp Stockholm 2019 (foto av Curamando):

Foto: Curamando

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Allt från fysiska butiker till influencers är viktiga när konsumenter söker inspiration