Keymetrics

AudienceProject vill ha ökad transparens inom Addressable TV

tv

Addressable TV växer sig allt större och AudienceProject vill därför införa en gemensam mätstandard.

Tillsammans med TechEdge integrerar AudienceProject data från både addressable TV och linjär-TV i en samlad vy. På så sätt får annonsörer koll på exakt vad de får och tv-bolagen får ut sina siffror.

Projektet med en gemensam mätstandard pågår i Storbritannien, Tyskland och Norden.

På den danska marknaden har AudienceProject gått samman med tre av de största tv-bolagen – TV 2, NENT och Discovery – för att genomföra detta.

Det här är addressable TV

”Addressable TV” visar varianter av  reklamspotar till olika hushåll under ett och samma program. Som personalisering av reklam i linjär-tv, fast på hushållsnivå.

Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss. Samtidigt hjälper du oss att hålla igång den här sajten.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.

RELATERADE NYHEER
Lingmill lanserar en robotredaktion för svenska nyheter