Keymetrics

Alibaba slår nytt rekord på Singles Day

graf som når nya höjder

Den kinesiska e-handelsjätten Alibaba satte ett nytt försäljningsrekord på Singles Day, världens största shoppingevent.

Den 11:e november gick Singels Day av stapeln för elfte året i rad. Under 24 timmar sålde företaget för hela 38,28 miljarder dollar, motsvarande 371,6 miljarder kronor. Enligt Alibaba deltog 100 miljoner nya användare under eventet.

Enligt Bloomberg surfade över en halv miljard shoppare in på deras sajt från bland annat Kina, Ryssland och Argentina. Några av de produkter som sålde bäst var Huaweis 5G-mobil Mate 30 Pro och Apples iPhone 11 Pro och Pro Max.

Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss. Samtidigt hjälper du oss att hålla igång den här sajten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Två ägg diskuterar: Kakor är inte detsamma som räckvidd