Keymetrics

69 procent av köpen sker programmatiskt år 2020

Programmatiska köp har verkligen tagit annonsvärlden med storm.

Enligt en ny rapport av Zenith, som ägs av Publicis, kommer 69 procent av alla köp att vara programmatiska år 2020. Redan nästa år kommer 65 procent av annonserna hanteras på det sättet.

Although programmatic adspend continues to grow at double-digit rates, it is being hindered as the industry struggles with privacy and supply-chain challenges. Once these challenges have been addressed, programmatic marketing has the potential to accelerate again during the next decade, kommenterar Zenith.

Enligt analysbolaget Warc kommer programmatiska köp att rusa förbi TV i storlek redan det här året. Vi får se om de har rätt.

Här kan du läsa mer. 


Vi som skriver artiklarna här på Dagens Analys driver även Karlssons Textbyrå. Om du behöver hjälp med  pressmeddelanden, blogginlägg, katalogartiklar eller andra texter hoppas vi att du kontaktar oss

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
artificiell intelligens robot
Hellre chatbot än en riktig person i kundtjänst