Keymetrics

Unga bättre på att tolerera reklam

Till motsats från vad många tror är unga bättre på att tolerera reklam, speciellt på streamingtjänster.

I en studie, genomförd av Deloitte, med 2.000 konsumenter i USA visar resultatet att den yngre generationen, Generation Z och Millennials, bättre på att hantera reklam jämfört med Baby Boomers och äldre.

Toleransen mot reklam är till och med högre bland yngre när det kommer till live-streaming. Nära 11 minuter per timme tycker generation Z är helt okej, enligt studien. Äldre tittar tycker att 7 minuter räcker.

Totalt sätter anser alla att max 13 procent av den tittande tiden kan vara reklam.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu har de allra flesta en streamingtjänst i hemmet