Keymetrics

Swadd ska koppla ihop varumärken med konsumenter

Efter 20 år av kampanjskapande lämnar Tommy Gottberg och hans kollega Fredrik Blomberg kommunikationsbranschen, för nu ska de bygga Swadd.

Med ett nytt kliv in på techscenen ska de hjälpa publicister, annonsköpare och marknadschefer att kunna forma och mäta reklam som möter konsumenter på konsumenternas villkor, och belönar dem för sin tid, står det i pressmeddelandet.

De krokar arm med tech-entreprenören Anders Lövbrand, en av grundarna till den hyllade appen Tipp Tapp. Tillsammans med Fredrik Blomberg och Billy Öhgren har de nu format techlösningen Swadd. Här belönas användare genom att interagera med varumärken. Lösningen blir ett nytt sätt för varumärken att kunna mäta att målgrupper förstår deras budskap, testar och feedbackar tjänster och produkter, och i gengäld får konsumenten tillbaka något för sin tid genom ett monetärt värde – som exempelvis presentcheckar och exklusiva erbjudanden.

Hos Swadd kopplas engagerade Swaddare ihop med varumärken som vill få insikter och action. Det kan vara allt ifrån att ladda ner en app, testa en ny produkt eller digital tjänst, står det på hemsidan.

På mindre än ett år har bolaget format ett team med 7 anställda och fått 80 000 användare till plattformen och har samarbetat med varumärken så som Lantmännen, Blocket, McDonald’s, Pressbyrån och Max Hamburgerrestauranger.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Kreativ UX-designer till ledande e-handelsbolag