Keymetrics

Youtube och Instagram i topp när ungdomar får välja

Youtube är favoritkanalen för att titta på video bland ungdomar, det visar Piper Jaffray’s nya undersökningen.

Enligt studien spenderar ungdomar i genomsnitt 37 procent av sin dagliga videokonsumtion på Youtube. På andra plats hittar vi Netflix på 35 procent. Detta är första gången som Netflix inte ligger i topp sedan Piper Jaffray påbörjade sina undersökning bland ungdomar 2001.

Piper Jaffray – Taking Stock With Teens

Instagram och Snapchat är ungdomarnas favoriter inom sociala medier, och tar i genomsnitt upp 85 procent respektive 81 procent av deras tid. Instagram toppar listan för tredje undersökningen i rad. På fjärde plats kommer Twitter (40 procent) följt av Facebook (31 procent)

Amazon fortsätter att vara den mest populära e-handelssajten (52 procent) och ligger långt före tvåan Nike (4 procent).

I undersökningen deltog 9.500 ungdomar med en medelålder på 15.8 år.

Här kan du läsa mer och få tillgång till hela studien.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Youtube satsar på mode med ny vertikal