Keymetrics

Solsidan visar att innehåll är viktigast

Bild: Pär Bäckstrand/C More/TV4

Solsidan slog nytt tittarrekord. En halv miljon tittare har sett premiäravsnittet på TV4 Play och C More.

Det första avsnittet av Solsidan har setts av en halv miljon tittare på våra digitala kanaler TV4 Play och C More. Det är en makalöst stark siffra som innebär ett nytt rekord. Aldrig tidigare har ett enskilt avsnitt setts av så många användare på våra digitala plattformar. Att det dessutom skett på strax över en veckas tid är mycket imponerande, säger Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4 och C More Film och serier.

Den totala onlineratingen på TV4 Play och C More uppgår till 500 000 tittare. Totaltitten, inklusive den linjära premiärsändningen på TV4, uppgår till cirka 2,3 miljoner tittare.

Vår kommentar: Solsidan visar att innehåll är viktigare än kanalval eller device. Om tittarna vill titta så hittar de innehållet oavsett om det är på linjär-tv eller streaming.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är teamet bakom CDONs nya varumärkesidentitet