Keymetrics

RTB House lanserar Snippet Ads

RTB House lanserar Snippet Ads™, en effektiv och dynamisk annonsform. Den nya
produkten är utvecklad av företagets AI Marketing Lab och Creative Lab.

Den grundläggande idén bakom Snippet Ads är att effektivisera displaykampanjer med ny trafik. Dynamic creative optimization (DCO), är en form av programmatisk reklam som gör det möjligt för marknadsförare att optimera prestandan för deras annonser med hjälp av realtidsteknologi.

RTB Houses nya produkt Snippet Ads erbjuder många av fördelarna med DCO, inklusive personanpassade budskap som maximerar effekten genom att kombinera data med möjligheten till automatiserad annonsskapande. Egna tester visar att produktens CTR är 2 till 3,5 gånger högre jämfört med en statisk banner.

– Några av de största utmaningarna som marknadsförare står inför idag är bristen på
personanpassning och differentiering. Vilket kan bidra till minskat engagemang eller att användarna tröttnar på reklamen. En annan risk med statiska annonser som inte anpassar sina erbjudande är att de ofta missar konsumenternas behov. Anpassad reklam som både är relevant och dynamisk är framtiden för annonsörer, säger Karolina Klijer, Business Development Manager Nordics på RTB House.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är LinkedIns första reklamfilm för TV