Keymetrics

Mediekoncernen VK Media börjar sälja bredband

Sture Bergman vd VK Media. Fotograf: Peter Öberg

Mediekoncernen VK Media, som är mest känd för sina morgontidningar VK och Folkbladet, startar tillsammans med lokala entreprenörer telekombolaget Fiber8 och utökar därmed sin produktportfölj med bredband.

Vi satsar på bredband för att det kompletterar vår produktportfölj väldigt väl då internetuppkoppling är en förutsättning för att ta del av våra nyheter på nätet. När allt fler väljer att läsa nyheterna digitalt blir bredband också ett sätt för oss att distribuera nyheterna via, och det ligger i linje med vårt uppdrag: att leverera nyheter – oavsett om det är digitalt via bredband eller som papperstidning hem i postlådan med hjälp av transporter, säger Sture Bergman, vd VK Media.

VK Medias bredbandstjänst nischar sig genom att erbjuda bredband till ett konkurrenskraftigt pris tillsammans med en digital nyhetsprenumeration. Alla kunder som köper VK Medias bredband kommer alltså att få nyheter från VK och Folkbladet på köpet. Och redan befintliga prenumeranter får rabatt på bredbandstjänsten.

Vi är först bland de svenska mediehusen att paketera bredband tillsammans med vår lokaljournalistik, säger Sture Bergman, vd VK Media.

VK Medias bredbandstjänst finns till försäljning för privatpersoner till att börja med via Umeå Energi Bredband. I en förlängning ska bredbandstjänsten även gå att köpa på fler delar i Västerbotten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Jättesmällen mot kakorna på nätet – besökare måste aktivt godkänna