Keymetrics

Mediekompaniet väljer RAM för att mäta kampanjer på individnivå

Mediekompaniet har valt RAM för att mäta all internetreklam för hela Mediekompaniets annonsnätverk.

Att övergå till RAM’s mätningar innebär att Mediekompaniets annonsnätverk börjar leverera information om antalet individer som annonsören har nått, demografi och frekvens för antalet annonsvisningar.

“Vi har valt RAM som mätleverantör av flera orsaker, så som mätmetodik, panelkvalité och panelens storlek. För oss som en stor svensk medieaktör som erbjuder både nationella- som regionala kampanjer känns det extra viktigt med den transparens som vi genom RAM visar upp gentemot annonsörer och mediebyråer hur deras kampanjer når ut med sitt kampanjbudskap och att nå in och skapa kampanjeffekt med minnesspår som är så viktigt att förstå både för varumärkes- som aktivitetskampanjer” säger Jonas Linnér, Digital strateg på Mediekompaniet.

“Det känns otroligt roligt att få ett utökat förtroende från Mediekompaniet efter att de har utvärderat vår mätmetodik, vår panelkvalité och det övriga arbete som vi har lagt ner för att ta fram relevanta transparenta digitala leveranskvitton till annonsörer och mediebyråer. Mediekompaniet visar att de har lyssnat på den debatt som har varit under året i Sverige om att vara transparanta, redovisa individräckvidd med en oberoende tredjeparts-mätleverantör som RAM.” säger Björn Engvall, COO RAM Group.

”Vår ambition är att mäta alla våra online kampanjer med RAM och redovisa relevant information till alla våra kunder enligt Mediekompaniets uttalade måtto att vara Sveriges trovärdigaste annonskanal. Vi tar detta ansvar för att förflytta internet från webbläsarnas bruttotal till individräckviddens nettotal efter att två oberoende branschorganisation har kommit ut med sina guider som pratar om vikten att mäta och redovisa individer vid digital annonsering” avslutar Jonas Linnér.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Så lyckas du med din digitala transformation