Keymetrics

Lång kö när Skincity öppnade sin första fysiska butik

Bild: Skincity

Att nätet och den fysiska handeln hör ihop bevisade nyligen Skincity som öppnat sin första butik i Mall of Scandinavia.

Skincity, som funnits på nätet sedan 2011, marknadsförde invigningen av sin pop-up store genom pressmeddelande till affärsmedia, influencers samt i egna kanaler som Instagram och nyhetsbrev.

Redan några minuter innan butiken öppnade hade kön börjat växa sig lång. Inne i butiken stod flera peppade hudterapeuter redo att ta sig an anstormningen.

Bild: Skincity

Självklart har öppningsdagen överträffat alla våra förväntningar, med tanke på mängden
besökare. Jag tror att nyckeln till intresset har en stark grund i våra hudterapeuter. Den
professionella aspekten i hudvård är viktig för många, och nu har du äntligen tillfälle att träffa de hudterapeuter du redan varit i kontakt med live, berättar Therese Becker, Category Lead samt butiksansvarig från Skincity.

Hela öppningshelgen var välbesökt och företaget hade staffat upp med extra många
hudterapeuter i butiken, för att så många kunder som möjligt ska kunna få en hudanalys och en
skräddarsydd hudvårdsrekommendation på plats.

Vi är många som har väntat på den här dagen, och vilken succé! Vi är helt överväldigade av kön
utanför butiken som ringlade sig fram genom mallen, helt galet! Nu ser vi fram emot att hjälpa så många kunder vi kan till en mer hälsosam hud, säger Greta De Freitas, Skincitys marknadschef.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Krävs mer än data för att förbättra kundupplevelsen