Keymetrics

Kjell & Company satsar på Episerver och Storefront Nitro

Bild: Avensia

Elektronikkedjan Kjell & Company gick förra veckan live med nya kjell.com efter 9 månaders utvecklingsarbete tillsammans med ett projektteam från Avensia.

Uppgraderingen av sajten inkluderar Episervers plattform och Avensias egna ramverk Storefront Nitro.

Målet med projektet, som började planeras efter nyår, var att återskapa den gamla sajten, på Episervers plattform, och att anpassa den efter modern handel och köpbeteende.

Valet av plattform föll på Episerver med Avensias ramverk Storefront Nitro ovanpå, som har varit mycket framgångsrikt för aktörer inom andra branscher. Som först ut inom hemelektronik, lanserar vi nu en hypermodern kjell.com som vi ser är möjliggöraren för att fortsatt leverera service i världsklass till våra kunder, säger Martin Knutson, CTO på Kjell & Company.

I designarbetet har man därför satsat på att ge kunden den kompletta e-handelsupplevelsen även i mobilen.

Vi är jättenöjda med resultatet. Kjell & Company är en tekniskt kompetent kund, vilket innebär att vårt samarbete har hållit en väldigt hög, teknisk nivå. Vi har haft en nära dialog under projektet och har kunnat utmana varandra rejält. Det har varit en förutsättning för att kunna nylansera en sajt med så många funktioner, på en ny plattform och med många nyheter, på så kort tid, säger Tobias Ekholm, projektledare på Avensia.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
HPE och Nutanix presenterar gemensamma erbjudanden