Keymetrics

HubSpot lanserar gratis funktionalitet för LinkedIn

Marknadsföringsplattformen HubSpot meddelar att användare nu kostnadsfritt kan skapa formulär för LinkedIn-annonser, LinkedIn lead gen ad forms, via Hubspots annonseringsverktyg.

Tillkännagivandet kommer kort efter att de nya annonseringsfunktionerna för det kostnadsfria HubSpot CRM-verktyget lanserades i juli 2019. Med LinkedIn Lead Gen Forms, kan marknadsförare samla in kvalificerade leads från sina annonser med hjälp av förifyllda formulär, vilka de nu kan hantera direkt via HubSpot-plattformen.

Annonser är idag en viktig del av alla moderna inbound marketing-strategier, men dess effektivitet bygger på att de är kontextbaserade och tar hänsyn till mottagarens integritet. 47 procent av de personer som använder en annonsblockerare gör det för att de tycker att annonser är ”irriterande eller irrelevanta”, enligt GlobalWebIndex. Journey-based advertising, en metod som tar hänsyn till var i kundresan som prospekts och kunder befinner sig, hjälper marknadsförare att få bättre kontakt med potentiella kunder genom att visa dem annonser som är relevanta och användbara. I och med möjligheten att generera LinkedIn Lead Gen Ad Forms via HubSpot-plattformen, kan användare smidigare utveckla denna typ av annonseringsstrategier för att leverera effektiva annonser.

Annonsering kan upplevas som påträngande, irrelevant och ineffektiv, och det kan upplevas vara det motsatta, säger Meghan Keaney Anderson, VP of marketing på HubSpot. Genom att basera annonseringsstrategin i CRM och genom att bygga in kundkonversationer inom LinkedIn, kan användare skapa annonsupplevelser som är bättre för köpare. Tack vare lanseringen av LinkedIn Lead Gen Forms, hoppas HubSpot på att göra just det. Genom att använda HubSpot och LinkedIn tillsammans kan företag underlätta för köpare och samtidigt förbättra sin egen ROI.

Allt det vi gör är utformat för att hjälpa företag att växa, och under 2014 bestämde vi oss för att släppa de första gratisprodukten i och med vårt CRM-verktyg, säger Inken Kuhlmann-Rhinow, Marketing Director EMEA på HubSpot. Vi ville att användare skulle kunna se värdet av produkten innan de investerade i betalversionen. För att gratisverktyg ska fungera effektivt, behöver vi se till att de är enkla att använda. Det handlar i grunden om att förtjäna kundernas förtroende. Det förtroendet vill vi förtjäna hos alla användare som väljer någon av våra gratisverktyg inom Service, Marketing eller CRM.

HubSpots annonseringsverktyg erbjuder användare möjligheten att hantera alla sina annonseringsinsatser från ett enda system och därmed få en mer fullständig bild av den totala kundupplevelsen. Från och med idag inkluderas LinkedIn lead gen ad forms-verktyget i plattformen, vilket innebär att användare kan:

  • Skapa Lead Gen Ad-formulär för LinkedIn, via HubSpots annonseringsverktyg, vilket möjliggör för potentiella och befintliga kunder att konvertera via redan ifyllda formulär utan att behöva lämna LinkedIn-plattformen
  • Skapa riktade målgrupper från alla datapunkter inom HubSpot CRM-verktyget, samt leverera innehållsbaserade och relevanta annonser
  • Automatisk synkronisera hanteringen av potentiella kunder som genererats på LinkedIn med HubSpot, vilket möjliggör för sälj- och marknadsföringsteam att följa upp på ett relevant sätt
  • Rapportera om annonseringens ROI med precision och garantera att tid och pengar hanteras effektivt
  • Hantera och rapportera om annonser över LinkedIn, Facebook och Google inifrån HubSpot-plattformen
  • Samordna annonskampanjer med andra marknadsföringsaktiviteter – inklusive e-postmarknadsföring, automatisering och blogginnehåll – för att få en fullständig bild av kundupplevelsen

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Twitter slår på annonser för alla – även kändisar