Keymetrics

Fujitsu vill investera i Analytics-startups

Fujitsu Accelerator-programmet ska möjliggöra ökad innovationstakt för kunder och snabbare skalbarhet för utvecklare.

Fujitsu söker efter 24 startup-partners inom handel, financial services och offentlig sektor, som specialiserar sig på tre tekniska områden – artificiell intelligens, analytics samt verktyg för digital interaktion.

Programmet bygger på Fujitsus filosofi om co-creation enligt Human Centric Experience Design (HXD)-metodiken och erbjuder också tillgång till Fujitsus internationella nätverk av Digital Transformation Centers.

Sedan initiativet startade i Japan 2015 har programmet genomförts sju gånger, och svenska företag välkomnas nu till den åttonde upplagan, där ansökningar kommer att börja tas emot under oktober 2019.

24 företag kommer att delta, och väljs ut i samarbete med det globala innovationsnätverket Unknown Group. Specifikt söker man företag inom handel, financial services och offentlig sektor som specialiserar sig på tekniska områden som AI, analytics och verktyg för digital interaktion.

Start-ups är en fantastisk källa för inspiration men har ofta svårt att skala upp sin lösning för att hantera affärskritisk verksamhet hos stora företag – och det är där Fujitsu kan hjälpa. Programmets syfte är att koppla samman startups med näringslivet, understödja deras tillväxt och ge våra kunder en genväg till banrytande innovation som de samtidigt vet är tested, tillförlitlig och understödd” säger Pascal Huijbers, Chief Technology Officer, Western Europe på Fujitsu.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Facebook Retargeting: Använd riktade annonskampanjer för att öka försäljningen