Keymetrics

En av de hetaste trenderna inom sök

Sök är en fundamental del i alla marknadsplaner, och marknadsförare vill såklart veta hur framtiden ser ut. Här är en av de hetaste trenderna inom sök just nu, enligt The Drum.

I takt med att konsumenternas beteende förändras, ändras också sättet vi söker på. Det är inte längre sökord som är det viktigaste utan varumärken måste ha insikt i vilka frågor som konsumenterna kommer att ställa.

En av de hetaste trenderna just nu är röstbaserade sökningar, exempelvis via Google Assistent eller Apples Siri. Dagens konsumenter upptäcker och söker efter produkter medan de är på språng. Det innebär att företag och varumärken måste se till att deras information finns tillgänglig på alla ställen där konsumenterna söker.

Enligt Yext är idag 80 procent av röstassistenternas svar i form av svar på en fråga. Så om ditt varumärke inte finns tillgängligt för konsumenter som använder röstbaserade sökningar kommer ni gå miste om stora möjligheter.

Läs mer här. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
hand som visar en graf som stiger
Stark inledning av hösten för medieinvesteringarna