Keymetrics

Brilliant Future tillsätter Ulrika Jonsson som Head of Business Development

Undersöknings- och insiktsplattformen Brilliant Future har som målsättning att inom ett par år bli ett av Europas ledande bolag inom kund- och medarbetarundersökningar. Nu tar de nästa steg i sin tillväxtresa och rekryterar Ulrika Jonsson från Microsoft som Head of Business Development.

Hittills i år har Brilliant ökat personalstyrkan med 26% och nu fortsätter bolagets tillväxtresa där Ulrika Jonsson rekryteras till den nya tjänsten Head of Business Development. Ulrika kommer även att ingå i Brilliants ledningsgrupp. Senast kommer hon från Microsoft där hon med framgång haft rollen som Director Business Development, Digital HR.

Näringslivet är i en stor omställning. Många företag står inför strategiska utvecklingsresor för att kunna överleva och det kommer krävas ett nytt tänk i hur man med stöd av data kan lyfta ledarskapet och arbetslivet för att konkurrera på en digitalt transformativ marknad. Jag delar helt Brilliants drivkraft för kopplingen teknik och människa och ser mycket fram emot att vara med på tillväxtresan framåt, säger Ulrika Jonsson.

På Brilliant kommer Ulrika att ansvara för att utveckla och implementera erbjudandets strategi för hela bolaget utifrån kundperspektivet, och i enlighet med den tillväxtresa som Brilliant har påbörjat.

Ulrika är en strategisk rekrytering och viktig pusselbit i Brilliants tillväxtresa, hon kommer att vara högst delaktig i arbetet mot vår vision, att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor. Det känns fantastiskt roligt att välkomna henne till Brilliant, säger Lars Gundersen, tf vd på Brilliant Future.

Ulrika tillträder sin nya tjänst den 7 januari 2020.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Maziar Nodehi ny Senior Marketing ROI Analyst på Proof Analytics