Keymetrics

Arbetet med en ny global mätstandard är igång

I förra veckan träffades några av världens största annonsörer tillsammans med onlinejättar och branschorganisationer i New York för att diskutera mätningar.

Det är dags att ta tag i mätningarna som idag är allt för vaga och osäkra för världens annonsörer.

Bland andra deltog Peter Mackhe från Sveriges Annonsörer.

Utöver SvA deltog World Federation of Advertisers (WFA), ANA (USA), ISBA (UK), ACA (Kanada), OWM (Tyskland) och Union des Marques (Frankrike), Unilever, Mastercard och Facebook.

Målet är att ta fram en mätning som kan gälla för alla oavsett marknad, baserat på vad dagens mätningar kan åstadkomma.

“Meaningful cross-audience measurement represents a step-change for marketers in understanding the impact of their marketing investment. But with great promise comes great complexity, so there are many challenges to work through,” kommenterar WFA.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Du måste vara besatt av användandet, inte försäljningen!”