Keymetrics

Youtube satsar på mode med ny vertikal

Youtube vill hänga på Instagram och har lanserat en hel vertikal dedikerad till mode.

Enligt Statista, som samlar in statistik, fick just mode och skönhet hela 169 miljarder visningar förra året på Youtube. Mode lockar inte bara tittare utan även annonsörer, modemärken och designers.

Den nya vertikalen hittar du här: YouTube.com/Fashion

Här är några varumärken som man samlat tillsammans med influencers och andra dragplåster.

Camila Coelho, Jenn Im, Ingrid Nilsen, Safiya Nygaard, Jackie Aina, Huda Beauty, Emma Chamberlain, Dolan Twins, Wengie, the Merrell Twins, Dulceida, Juanpa Zurita, Violet Chachki, och Gigi Gorgeous.

Varumärken som Louis Vuitton, Dior, Ralph Lauren, Michael Kors, Alexander Wang, Rosie Huntington-Whiteley, Gucci och Alexa Chung.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Jag ser stora möjligheter att utveckla bolaget”