Keymetrics

Twitch uppdaterar sin varumärkesidentitet

Twitch uppdaterar sin varumärkesidentitet inför TwitchCon.

Uppdateringen inkluderar en ny färgpalett, Twitch logotyp, typsnitt och hela community-upplevelsen på Twitch. Det nya designsystemet har skapats för att framhäva varje enskild person på Twitch och för att uppmuntra communityt till att skapa tillsammans, förklarar Twitch.

Färgpalett: En mer särskiljande lila färg för att matcha den livliga energin i communityt och mer än två dussin nya färger uppkallade efter ikoniska spel / popkultur (Black Ops, Ice, DK, Pika Pika, etc.). Den nya paletten kommer att synas över hela Twitch och det uppdaterade Dark Mode-temat tillåter Twitch att erbjuda ytterligare tillgänglighetsfunktioner.

Videospelare, chat och emotes: Videospelaren är nu kant-till-kant så att kreatörerna kommer att kunna vara mer i fokus med en renare och enklare chatt som är lättare att använda än någonsin. Emotes är helt oförändrade men planen är att de ska synas ännu mer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Internet skördar ännu ett offer i tidningsbranschen