Twitch uppdaterar sin varumärkesidentitet

Twitch uppdaterar sin varumärkesidentitet inför TwitchCon.

Uppdateringen inkluderar en ny färgpalett, Twitch logotyp, typsnitt och hela community-upplevelsen på Twitch. Det nya designsystemet har skapats för att framhäva varje enskild person på Twitch och för att uppmuntra communityt till att skapa tillsammans, förklarar Twitch.

Färgpalett: En mer särskiljande lila färg för att matcha den livliga energin i communityt och mer än två dussin nya färger uppkallade efter ikoniska spel / popkultur (Black Ops, Ice, DK, Pika Pika, etc.). Den nya paletten kommer att synas över hela Twitch och det uppdaterade Dark Mode-temat tillåter Twitch att erbjuda ytterligare tillgänglighetsfunktioner.

Videospelare, chat och emotes: Videospelaren är nu kant-till-kant så att kreatörerna kommer att kunna vara mer i fokus med en renare och enklare chatt som är lättare att använda än någonsin. Emotes är helt oförändrade men planen är att de ska synas ännu mer.