Keymetrics

Tips: Salesforce-partners utbildar nya konsulter helt gratis

Den snabba tillväxten för Salesforce har lett till brist på kompetens. För att råda bot på det går nu några av Salesforce kunder och partners ihop för att utbilda nya konsulter.

I våras utbildades de 15 första Salesforce-konsulterna via Academy. Nu lanseras ytterligare ett program, denna gång med deltagare från både Sverige och Norge.

– Efter vårens succé känns det otroligt roligt att kunna lansera ytterligare ett program för att få fram ny kompetens inom Salesforce. Denna gång för kunder i både Sverige och Norge. Vårens program lockade många sökande, och vi väntar oss samma anstormning i höst igen, säger Jimmy Söderström, Vice Managing Director & Head of Sales på Academic Work som håller i utbildningarna.

Deltagarna kommer under en 12 veckors utbildning i bootcamp-format lära sig grunderna i programmering (Apex) och databaser, och djupdyka i Salesforce-plattformen med fokus på såväl Sales Cloud som Marketing Cloud. Efter examen anställs deltagarna som konsulter hos Academic Work med uppdrag hos ett av Salesforce partnerbolag eller slutkund i Sverige eller Norge. Konsulterna kommer, tillsammans med IT-arkitekter och utvecklare, arbeta med att anpassa plattformen efter kunders behov samt utbilda användare i plattformen. Företagen som kommer anställa konsulter från programmet är Accenture, Axis Communications, Bisnode, Bonnier News Tech, Glimt, Pia Relations, Recoordinate, Rocs, Sirocco och Telia.

Programstart är den 13 januari.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Slutet för svensk media? – Kampen mot amerikanska drakar intensifieras