Keymetrics

Thomas Mattsson uttalar sig om framtiden för svenska medier

thomas mattsson stockholm 20170205 foto: anna-karin nilsson scanpix kod

I jakten på svaret hur svenska medier ska stå sig mot amerikanska jättar, hantera förändrade konsumentbeteenden och hänga med i teknikens snabba utveckling har vi fått en stund med Expressens tidigare chefredaktör Thomas Mattsson.

Med 25 år i branschen har Thomas både ett historiskt perspektiv och gedigen kompetens inom medier både online och offline.


Mikael, Thomas och Mattias

Häng med!

Det tidigare avsnittet vi pratar om med Thomas Mattsson hittar du här. Där diskuterar vi – Slutet för svensk media? Kampen mot amerikanska drakar intensifieras.

Här kan du lyssna på vår diskussion om mätningar och annonsering , ett högaktuellt ämne.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
HubSpot får nya funktioner med maskininlärning