Keymetrics

Studie: Ingen korrelation mellan online och offline

Det finns inget samband mellan konsumenters interaktioner online och offline. Det visar en nyligen publicerad studie från Engagement Labs.

Studien har analyserat konsumenternas interaktioner med över 500 olika varumärken. De har bland annat undersökt volym, känsla och hur konsumenter pratar om varumärket och delar sina åsikter.

Resultatet visar att det finns ingen betydande korrelation mellan diskussioner online och offline. Varumärken kan alltså inte bevaka sociala medier för att dra slutsater om vad som sker offline.

At a time when social media channels are spreading controversial opinions and outrage, it’s vital for marketers to realize that they do not always reflect consumer sentiment in the real world. Overreacting to the latest social media blow-up poses major risks for brands. It is vital to have a holistic measurement system that incorporates both online and offline conversations, säger Ed Keller, CEO på Engagement Labs.

Här kan du läsa mer om studien. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
hörlurar och mobil
Spotify vill hjälpa dig hitta din favorit-podd