Schibsted får ny visuell profil

Schibsted lanserar en ny identitet för att synas bättre, attrahera talanger och berätta Schibsteds historia. Avslöjar samtidigt att man tar fram en gemensam Schibsted-inloggning för alla plattformar i huset.

Schibsted har alltid blickat framåt och ständigt utvecklats för att göra skillnad i människors liv. Nu är det även dags att utveckla hur vi ser ut, så att vi får ett modernt uttryck för ett modernt bolag, säger Schibsteds koncernchef Kristin Skogen Lund.

De största förändringarna inkluderar:

En ny logotyp. Den nya logotypen är Schibsteds hela namn för att enklare förstå vem som är avsändare. ”Media Group” är borttaget för att tydligare omfamna alla verksamhetsområden.

En ny symbol. Det versala S:et i logotypen har också blivit en symbol.

Ett varumärkesmönster. Mönstret i logotypens ”S” är ett grafiskt element i sig självt.
För att utveckla identiteten har Schibsted jobbat med varumärkes- och designbyrån Bold i Stockholm.

Den nya logotypen lägger också grund för en gemensam Schibsted-inloggning.

Min vision är att Schibsted ska vara ett stöttande fundament för alla våra varumärken. Jag hoppas att vår nya visuella identitet och varumärkesstrategi ska hjälpa oss i vårt arbete att skapa samarbete och gemensam utveckling, men även hjälpa oss att framstå som en attraktiv arbetsgivare både för nuvarande och framtida personal, säger Kristin Skogen Lund.