Nu kan dina reklamklipp på Snapchat vara 3 minuter långa

Snapchat fortsätter att söka sin affär och har i dagarna skruvat ordentligt på hur långa reklamklipp får vara och fler interaktiva funktioner.

Snap Ads kan numera vara 3 minuter långa. Tidigare var maxgränsen 10 sekunder. Men enligt Snapchat ska det här inte påverka själva upplevelsen då användarna fortfarande kan hoppar över reklamklippen eller interagera med dem, som tidigare.

Snapchats non-skippable 6-sekunders reklamklipp kan numera svepas uppåt, samma som andra annonsformat, för att visas som ‘web view’, ‘long format video’ eller som ‘camera attachment.

Enligt Snap har reklamklipp som är sålda på deras egna auktionsplattform CPM om 10 till 12 dollar, och en CPCV (average cost-per-completed-view) 0,01 dollar.

Målet för Snap, som äger Snapchat, är att med hjälp av video som format vara dominerande för annonsköpare i de yngre målgrupperna.